lieneke.reismee.nl

Welcome to Malawi

Mijn moeder en zusje brengen mij op Schiphol. Ik kan mijn bagage direct afgeven en ook bij de controle direct doorlopen. Mijn rugzak is nog even verdacht, maar mag toch mee, gelukkig! Na 20 minuten zit ik al bij de gate. Zo vlot heb ik het nog nooit meegemaakt! Bij de gate zit ik naast de loopband en mag nu 2 uur lang “mind your step” aanhoren, gezellig. ;-) Er is nog een gatewijziging en bij de nieuwe gate zie ik mijn backpack het vliegtuig in gaan. Die eerste stap is alvast goed gegaan! We stijgen mooi op tijd op en als snel zitten we boven de wolken.


In Frankfurt is mijn eerste overstap en moet van gate A1 naar Z69. Dit klinkt als het ene uiterste naar het andere uiterste. Het was ook een flinke wandeling maar hier kan ik ook overal heel vlot doorlopen. We zouden om 22u moeten vertrekken, maar stijgen uiteindelijk pas 22.50u op. Mijn overstap in Johannesburg is al niet al te ruim en terwijl we daar staan te wachten zie ik de verwachte aankomsttijd alsmaar opschuiven... Als ik dat nog maar haal!


Voor in een vliegtuigstoel slaap ik deze nacht nog eigenlijk heel goed. Om 8.40u landen we en ik zou 9.15u al moeten boarden op mijn volgende vlucht. Ik loop zo snel mogelijk, maar opeens kom ik in een lange rij terecht. Ik ben maar zo asociaal om die rij voorbij te lopen want ik zie het al gebeuren dat ik hierdoor mijn volgende vlucht ga missen. Ik laat iemand mijn boardingpas zien met de mededeling dat ik over 5-10 minuten al moet boarden en mag dan ook snel door. En ik kan gelijk doorlopen bij het boarden. Pfoe, gelukkig nog net gehaald! In Blantyre land je op een open stuk asfalt. We gaan een heel aftands gebouwtje in waar verschillende loketjes zijn. Dit duurt vrij lang. Buiten wordt alle bagage op een lopende band gelegd die door een raam naar binnen gaat en gelijk op de bagageband terecht komt. Dit klinkt heel efficiënt, maar ging zeer chaotisch. Ik vond mijn backpack ergens op de grond tussen 20 andere koffers die een ander er al af gehaald had. Ik moet eerst langs de douane om een karretje te halen, maar niemand kijkt me aan. Als ik daar met mijn backpack op een karretje loop komt er iemand op me af die vraagt of ik wat aan te geven heb? Nou, nee. Maar wat zit er dan in die zak? Mijn backpack. En wat zit daar dan in? Kleding en shampoo enzo. Er wordt even bedenkelijk gekeken, maar ik mag toch doorlopen.


Buiten zie ik gelijk iemand met een bordje: “ Welcome to Malawi LIENEKE” Dat is nog eens mooi welkom! Taxichauffeur Tonny brengt me bij hostel Pakachere. Het is nog zo’n 1,5 uur rijden. We nemen de shortcut naar Zomba over een onverharde weg. Op een gegeven moment staat er een vrachtwagen midden op de weg. In de verte zien we een steengroeve liggen. Het blijkt dat ze een stuk tot ontploffing willen brengen en dan zetten ze de weg even af. En ja hoor, even later zien en horen we de explosie en mogen we weer doorrijden door de stofwolk. Bij het hostel reorganiseer ik even alles en ga dan buiten zitten. Het tijd om te relaxen, de vakantie is begonnen! :-)

Reacties

Reacties

Ina

Fijn, dat je na een lange reis veilig in het hostel bent aangekomen. Wat heb ik genoten van je eerste uitgebreide verslag. Dank je wel dat ik op deze manier met je 'mee mag reizen'. Ik hoop nog vele andere enthousiaste verhalen te mogen lezen. Een heel mooie tijd in Malawi toegewenst!

Lisanne

Wat leuk om je zo te kunnen volgen. En natuurlijk fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet van je tijd daar!

Jolanda

'Dit klinkt efficiënt maar ging heel chaotisch' :D
Zal vast nog wel ergens voorkomen..
Je avontuur is begonnen, geniet er van!

martine

Ik heb je reisblog gevonden! Ik wens je een hele fijne vakantie, dat je nog maar veel mooie avonturen zult beleven!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!