lieneke.reismee.nl

Nieuwe reisplannen!

Een nieuw jaar, dus tijd voor nieuwe reisplannen! En over 7,5 week is het al zover. Ik hoop van 21 t/m 30 maart een ruime week naar Rwanda af te reizen. Ik sponsor al een aantal jaren een meisje uit Rwanda via Compassion. Compassion is een christelijke organisatie die kinderen in armoede hulp biedt in onder andere onderwijs, medische zorg, emotionele en sociale groei en geestelijke vorming. Dit voorjaar organiseert Compassion een vrouwenreis naar Rwanda. Met zo’n 40 vrouwen bezoeken we projecten die Compassion heeft opgezet, draaien een dag mee in het leven van een Afrikaanse vrouw en bezoeken we de gezinnen thuis. Ook ga ik in deze week mijn sponsorkindje ontmoeten.

Op het project waar we veel tijd door zullen brengen wordt binnenkort het moeder- en babyprogramma geopend. Dit is een plek waar (aanstaande) moeders hulp krijgen om met hun kind een goede start te kunnen maken. De vrouwen krijgen verloskundige zorg voor en tijdens de bevalling en hulp na de geboorte. Als het kindje één jaar oud is wordt hij of zijn opgenomen in het Compassion project en zo blijft goede zorg voor het kind gewaarborgd. Met alle reisgenoten willen we geld ophalen waarmee dit programma haar deuren kan openen en de kosten voor de eerste twee jaar gedekt zijn. Het streefbedrag is €36.000,- en we zijn inmiddels al over de helft.

Help jij ook graag de moeders en kinderen in Rwanda? Doneren kan via deze link (ovv sponsornummer 171101), of stuur mij even een berichtje zodat ik het voor je kan regelen. En als je mij laat weten hoeveel je doneert, zal ik jouw gift persoonlijk verdubbelen!! (met een maximum van totaal €500,- voor het geval iemand helemaal los gaat ) De vrouwen en kinderen in Rwanda zullen heel blij zijn met jouw gift!

Ook worden er nog sponsoren gezocht voor kinderen. Via dezelfde link kan je aangeven dat je een kindje wilt sponsoren. Je krijgt dan een kindje uit een van de projecten die wij gaan bezoeken en mag ik ook jouw sponsorkindje ontmoeten. Natuurlijk zal ik dan een paar mooie foto’s en filmpjes voor je maken zodat het gelijk wat persoonlijker voor je wordt. Mocht je er al een tijdje over nadenken om een kindje te gaan sponsoren, is dit je kans!

Als je deze vrouwen en kinderen helpt (middels donatie of sponsoring), mag je natuurlijk na mijn reis weer een mooi verslag verwachten met bijbehorende foto’s.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!